Güllaç Yaptım….


Veee, geri döndüm 😀 En son yazımın üzerinden yine günleeeeer günler geçmiş, ben buraları unutmuş örümcek ağlarına ve küfe teslim etmişim… Bir aydır falan acaba yeniden blog yazmaya başlasam mı diye düşünüyordum, en sonunda bugün tamam dedim yazıyorum 🙂 Ve işte buradayım^^

En son bıraktığınızda, Urfa’da bir garip öğretmendim… Şimdi İstanbul’da bir derbeder öğretmenim alksdjaldajk Valla burada öğretmenlik gerçekten çok zormuş azizim. Kaç kere istifanın eşiğine geldim, kaç kere istifa dilekçesi nasıl yazılıyor diye araştırdım bilmiyorum. ama her seferinde vazgeçtim, vazgeçirildim 🙂

Neyse efenim… Şimdilerde daha bi mutluyum artık. Okuluma ve öğrencilerime alıştım (sene bitti bi zahmet dimi), iş arkadaşlarımla iyi anlaşıyoruz… Kısacası rahatımı buldum artık.

Gelelim başlıkta bahsettiğim güllaç meselesine 😀 Evet canım güllaç yaptım, ben yaptım, çok güzel yaptım laksdjadlkja Bahsettiğim iş arkadaşlarımdan bikaçını geçenlerde iftara davet ettim ve kendi kendime hünerlerimi gösterme zamanı diyip kollarımı sıvayıp mutfağa girdim 😀 Yemekti, çorbaydı, pilavdı, börekti derken…. bir de tatlı yapmak lazımdı. Eh ramazanda olunca klasiğe sığınmaktan başka çarem kalmadı alskdjadljak

Tabii ki internetten tarifine bakarak ve en az 29837982 kere anneme telefon ederek işe giriştim. Yaptığım tarifi şuraya ekliyim, belki yapmak isteyen olur:

Malzemeler

  • 10 yaprak güllaç
  • 1,5 litre süt
  • 2 su bardağı şeker (ki ben çok tatlı sevmediğim için 2. bardağı biraz eksik koydum)
  • Çekilmiş ceviz (bir sürü bir sürü ceviz çok güzel oluyor)

Hazırlanışı

Öncelikle, bir paket güllacın içerisinde 20 yaprak güllaç var. Büyük bir tepsiye falan yapılacaksa sanırım hepsini kullanmak gerekiyor. Ama yaprak sayısını arttırmak demek, süt ve şeker miktarını arttırmak gerekiyor demek, unutmayın 🙂 Neyse efenim…

Ben şu yuvarlak borcamların büyük boy olanını kullandım, 10 yaprakla güzel oldu. Önce süt ve şekeri tencereye koyup ısıtıyorsunuz. Kaynatmak gerekmiyor, şeker erisin yeter. Güllaç yapraklarının hamurlaşmaması için sütün ılık olması gerekiyor. Elinizi yakmayacak kadar ılık olmalı. Güllaç yapraklarını borcama koyarken parlak tarafının mutlaka üstte kalmasına dikkat etmek gerekiyormuş. Yaprağa baktığınız zaman bir tarafının parlak ve pürüzsüz olduğunu görürsünüz zaten.

İlk yaprağı borcama koyduktan sonra üzerine bir kepçe ya da biraz daha fazla süt döküyoruz. Yaprak iyice ıslanınca diğer yaprağı üzerine koyup tekrar aynı şekilde süt döküyoruz. Bu şekilde 5 yaprak boyunca süt döke döke borcama güllaçları diziyoruz. Güllaç yaprakları tam ölçüde olmadığı zaman keserek sığdırabilirsiniz. Mutfak makasıyla kolayca kesiliyorlar zaten.

5 yaprak bittikten sonra, araya bol miktarda çekilmiş ceviz koyuyoruz ve kalan 5 yaprağı da aynı şekilde süt dökerek kat kat döşüyoruz. Her katta süt dökmek lazım çünkü bütün yaprakların ıslanması lazım. En son süt artarsa onu da üstüne döküyoruz, dolaba koyacak kadar soğumaya bırakıyoruz. Sonra hop buzdolabına 🙂

İşte böyle, çok kolaydı gerçekten ve çok güzel oldu 😀 Yerken bu arkadaşın üzerine fındık, fıstık, nar falan koyuyorlar ama ben sadece ceviz seviyorum. Bakın saat kaç olmuş ben burada güllaç tarifi veriyorum laksjdaldkj Aferin bana 😀

Bu arada artık lojman çilem, kahrolmayasıca ev arkadaşlarım falan yok, yalnız yaşıyorum. Fakat hala internet çilem var, onu da seneye (yani eylül ayında) çözeriz^^ Ondan sonra güzel güzel diziler izleyip, dizi yazılarıma da dönerim bence 🙂

Not: Sayfada reklam görürseniz, ki sanırım altta göreceksiniz, benimle hiç alakası yok. WordPress’in kendini bilmezliğidir onlar….

Şimdilik kaçtım, jalgaaaa^^

Bir Cevap Yazın

