Deniz Güneş Tatil Dedik.. Ama….


images (1)Bak dün yazı yazmıştım bugün yine yazıyorum🙂 Açıldım açıldım taam oldum ben artık😛 (bana sama diyeceeniz bundan sonra Hayal-sama)

Neyse bugün Yalova’ya geldim bebişlerim hani hava da sıcak ya.. Dedik Ramazan öncesi bi tatil yapalım biraz deniz biraz güneş iyi gelir. Hava sıcak deniz soğuk serinleriz iyi gelir de dedik..

Buraya kadar herşey çok güzeldi🙂 İşte hesaba katmadığım küçük ayrıntı burada kendini hatırlattı. Ben dengesiz ve tuhaf bi insanım😀 Bu ufak ayrıntıyı her seferinde nasıl da unutuyorum hayret.. Neyse efenim benim tuhaflığımın bir parçası olarak tuhaf tuhaf, pek kimsede olmayan hastalıklarım da var tabii. Mesele de işte bu hastalıklar sayın okuyucularım🙂

soguk-alerjisi-abbieYazımın burasında size soğuk alerjisi diye bir şeyden bahsetmek istiyorum. Soğuk alerjisi; soğuk bir şeye temas sonucu, temas eden yerin kabarıp şişmesi, kızarması ve kaşınması durumu diyebilirim kısaca. Tıbbi adı soğuk ürtikeri olan bu saçma sapan alerji türüne sahip olan kişinin soğuk şeylerden olabildiğince uzak durması gerekiyor. Çünkü soğuk bir şeye temas eder etmez başlayan kızarma ve kaşıntı, temas eden bölge birden ısınırsa daha da kötü hale geliyor. İşin kötüsü bu alerji sadece vücudun dışını değil içini de etkiliyor. Örneğin soğuk bir şey yenildiğinde ya da içildiğinde boğazda, dilde ve dudakta şişme oluyor. Çok şiddetli alerjilerde boğaz şişmesi sonucu nefes kesilebiliyormuş. Ya da hipotansiyon yani kan basıncının ani düşüşüne neden olabiliyormuş. Hipotansiyon da bayılmaya neden olabiliyormuş…😦

abbie-soguk-alerjisi(1)İşte bu tuhaf alerji bende var benim canlarım. Neyse ki çok ciddi şeyler yaşamadım şimdiye kadar. İşte bugün de denize girince ellerim kabarmaya, kollarım bacaklarım kaşınmaya başladı. Denizde çok fazla kalmadım, en fazla yarım saat durmuşumdur heralde. Kaşıntı artınca çıktım hemen. Eve gelip duşa girdiğimde bacaklarım ve kollarımda kızarıklıklar vardı. Bu yüzen duşta fazla sıcak suya girmedim. Şu an denizden çıkalı 1-1.5 saat kadar oldu kızarıklıklarım yeni geçti. Kaşıntım hala geçmedi. İşin kötüsü soğuk su içemiyorum. Normalde de çok soğuk su içemezdim zaten ama dondurma da yiyemiyorum fazla. Eskiden kışın bile ne güzel dondurma yerdim ben ama şimdi çok fazla yiyemiyorum. Dudaklarımın iç tarafı ve dilimde kabarıklıklar oluşuyor. Kendi kendine yavaş yavaş ısınmayla bütün kaşıntı kızarıklık geçiyor tabii🙂

Soğuk alerjisiyle ilgili internette bi araştırma yapayım dedim şöyle bi haber buldum (hatta bu haberdeki fotoğrafları kullandım ehe). Soğuk alerjisinin en uç seviyesi heralde budur. Çok ilginç hastalıklar var dünyada. İnsan hiç soğuğa temas etmeden nasıl yaşamını sürdürebilir ki..

Neyse ben gidiyom tatilimin geri kalanını tv karşısında geçirecem. Hadi görüşürüz🙂

Bir Cevap Yazın

