Urfaaalıyammmm Eeeezeldennnnnn :)


Aaaa sizin haberiniz yok muydu? Ben artık Urfalıyam🙂 Bildiğiniz gibi (ya da uzun zamandır yazmadığım için bilemediğiniz gibi) ben Şanlıurfa’ya atandım. Öğretmen olduğumu biliyordunuz ama bunda eminim, yazmıştım yahu^^ Neyse efenim konudan fazla uzaklaşmayalım…

Urfa’da yaşamaya başladığım için de bu aralar oraya özgü yemeklerden fazlaca yedim sanırım. Bir kere her şeyden önce öğrencilerimin velileri akşam yemeğine çağırdığında ister istemez Urfa yemekleri yiyorum😀 Bu yemeklerde menünün değişmezlerinden biri de çiğ köfte oluyor… Ama bu o bildiğiniz, hani çarşıda satılan çiğ köfteler gibi değil efenim… Yumurtalı🙂 Evet evet yanlış duymadınız yumurtalı…

Peki ben bu yazıyı size “Urfa’da bir çiğ köfte yedim hacı nasıl yandım nasıl yandım!!” demek için mi yazıyorum?? Tabii ki hayır🙂 Ben bugün çiğ köfte yaptım onu anlatıcam kıh kıh^^ Hatta hazır yapmışken bir de fotoğraf çektim canlı kanıt olsun deyüüüü😀

Şimdi bu yoğurma işleminin son aşamaları🙂 Aslında ilk aşamalardan da fotoğraflar eklemek isterdim ama aklıma yazı yazmak gelmemişti o zaman. O yüzden fotoğraf çekmedim ilk aşamalarda😦 Neyse efenim çiğ köfte nasıl yapılır onu anlatıyım biraz olur mu? (lan elim kolum da nasıl çirkin çıkmış piiiii!!!)

Önce 1 tane kuru soğanı küp küp doğruyorsunuz ama çok ince olaca ona göre🙂 sonra bu soğana bolca isot ve 1 yemek kaşığı biber salçası ekliyorsunuz ve iyice yoğuruyorsunuz. Burada dikkat soğanlar iyice ezilecek hatta isotla karışınca macun gibi olacak. Bu arada ciddi ciddi yemek tarifi işine girdim hadi hayırlısı… Neyse efenim yoğurduk mu soğanımızı salça ve isotla? Sırada ince bulgurumuz var. Ben yukarıda gördüğünüz miktar için 2,5 su bardağı köftelik bulgur kullandım kıvamı çok iyi oldu🙂

Eveeet bulgurlar iyice yumuşayıp köfte macun gibi olana kadar yoğuruyoruz.  Bu aşamada bende güç kuvvet ne araaaaaaar diyerek kardeşimden yardım aldım🙂 Bir güzel yumuşattı bulgurları işi kolayladı😀 Bir de yoğururken azar azar su eklemeyi unutmayın, yoksa saatlerce de yoğursanız yumuşamaz o bulgurlar ben diyim🙂

Köftenin içine yumurta koymak istemiyorsanız sadece biraz yağ eklemelisiniz. Eğer yağsız yaparsanız köfte tatsız olabilir sanırım🙂 Benim yaptığımın içinde, pek belli olmasa da, yumurta var… Normalde gözle görülür büyüklükte parçalar olması gerekiyordu. Peki yumurtayı nasıl ekliyoruz? Ben 3 tane yumurta kullandım. Önce tavada bolca tereyağını eritiyoruz, yumurtalarımızı kırıp karıştırarak pişiriyoruz. Yani bildiğiniz hani şu sabah kahvaltılarında yaptığımız tereyağlı yumurta gibi ama biraz daha yağlı🙂 Yumurtamız tamamen piştikten sonra hooooop köftenin içine döküyoruz. Biraz soğuduktan sonra yoğuruyoruz. Aman çok yoğurmayın yoksa benimki gibi yumurtalar içinde kaybolur😛 Haaa bir de yeşil soğan, taze nane ve maydonoz doğrayıp koymalısınız🙂

Yine de kendime haksızlık etmiyim canım çoooooook dikkatli bakınca yumurtalar belli oluyor değil mi😀 Hani şu beyaz beyaz noktalar var ya onlar yumurta işte😛 Neyse canım, bu aşamaya geldiysek köftelerimize şekil verebiliriz demektir. Yukarıda gördüğünüz koca yığın bitti bu arada🙂 Köfte bayaa macun gibiydi yumuşacıktı, sizin yaptığınızın da böyle yumuşak olması gerekir… Eğer yediğinizde ağzınızda bulgurlar kıtır kıtır yapmıyorsa içiniz rahat olsun köftenin kıvamı çok güzel olmuş demek😀

Köfteye şekil verme aşaması çok kolay ve zevkli. Sadece bir parça alıyorsunuz elinizde sıkıveriyorsunuz😀 O parmak izleri çok önemliymiş, annem öyle söyledi^^ Bu arada yukarıdaki fotoğraf da deve kadar oldu yeaaaa😛 Neyse biz bu köftenin hepsini yedik yaa… Urfa’da o kadar uğraş verip kaybettiğim kilolarımı birer birer alıyorum pöhhh!! O yukarıda gördüğünüz köfteler bizim yediklerimiz, şu aşağıdakiler de komşuya gidenler😀

Henüz kendilerinden yorum alamadım ama annemler çok beğendiler köftemi. Artık aile torpili mi geçtiler bilmem🙂 Kardeşim gıda teknikeridir, test etti onayladı sertifikamı damgaladı elime tutuşturdu breh breh😛

Bir de unutmadan, isotu fazla abartmayın… Acısı bol çiğ köfte makbuldür ama isotun vücudu terk ediş aşaması giriş aşamasından daha acılı oluyormuş diye duydum😛 Kendim bizzat tecrübe etmedim bu acıyı ama öyle olduğunu söylüyorlar, sonra vay efendim sen bizim götümüzü, yok yok pardon gözümüzü korkuttun da köfteyi yapıp yemedik demeyin😀

Neyse canım eğer bana güvenip yapıp yediyseniz afiyet olsun, lan sana ne güvenecez de bunu yapacaz diyip denemediyseniz aşk olsun🙂 Ben şimdilik gidiyorum^^ Bu arada fark ettiyseniz aynı ay içinde ikinci yazımı yazdım… Dağlara taşlara gökte uçan kuşlara aman nazar değmesin bana😛

Hadi ben kaçtım, jalgaaaaaaaaa^^

10 thoughts on “Urfaaalıyammmm Eeeezeldennnnnn :)

  1. Acayip güzel gözüküyor yaa…
    Hem de Urfalı’nın tarifi, tamamen orijinal😀 Bir iftara kesin yapmalıyız🙂 Ellerine ağzına sağlık😀
    O isot uyarısı da çok önemliymiş yaa😀 Oraya dikkat etmek lazım🙂

    • Cidden güzel mi görünüyor yaaa😀 O yumurtalar biraz belirgin olsaydı daha iyi olacaktı ama^^ Çiğ köfte güzel şey yaaa ben çok seviyorum çok yiyorum sonra bulgurlar şişiyor midemde🙂

      Benim bir velim var muhteşem yapıyor yaa ondan öğrendim nasıl yapıldığını^^ Ama işte o yumurtalar ah o yumurtalar🙂

      İsota dikkat fazlası can yakar😛 Afiyet olsun diyim deneyecekseniz😀

  2. Sanırım ben kültür yoksunu olabilirim, hayatımda hiç elden yapılma çiküfte yemedim. O yüzden yumurtalıda mı oluyormuş gibi bi şaşırma yaşamadım ama oldukça iştah kabartıcı bir tarifi var çiküftenin🙂 Çiküfte,ayran,karpuz,çiküfte..diye diye geçen ramazanı eli boş bitirişim aklıma geldi birden ama olsun asdfgfdsdfg Ellerine sağ.. bi dk, ellerden bünye çözümlemesi yapabilirim hemen kısa ve ince parmaklar asdgfhs :p Şaka bir yana Ellerine sağlık hayal gayet güzel görünüyorlar ^_^

    • Aman canım kültür yoksunluğu ne demek Urfa’ya gidene kadar yumurtalı çiğ köftenin çok iğrenç bir şey olduğunu sanıyordum🙂 Düşünsene çiğ köfte içinde yumurta ıyykkkk😀 Kendim de daha önce yapmamıştım ama elde yapılmışını çok yedi Urfa’da veli ziya(f)retlerimde😀 Dün içimiz yandı gece boyu ama sanırım değdi^^

      Yaa ellerim çok çikin çıkmış fotoğrafta bakma sen ona böööö >_< Evdekiler köfteleri beğendiklerini söylediler ama komşudan hala ses çıkmadı… Dünden beri bir haber de almadım…. Aman allaaaaam yoksa!!! Şaka bir yana anneme deyim de sorsun beğenmişler mi diye😀 Sağol canım keşke size de yapıp yedirebilsem^^

  3. şahane görünüyor Hayalcim iftara dakikalar kalan şu anda canım ölümüne çiğköfte çekti valla🙂 ellerne sağlık yeni tariflerini de bekleriz o vakit^^

    • sağol canım^^ fotoğrafları gördükçe benim de canım istiyor🙂 bundan sonra denemeyi planladığım Kore tarifleri var canım takipte kalınız efenim😀

  4. Voooo süper görünüyor!😀
    Evde hiç çiğ köfte yapmadık, genelde etsiz satın alıyoruz biz. Ama öyle bir tarif vermişsin ki ımmmmm, tam evde yapmalık. Bu arada bunda da et yok dimi, tarifte yok. Ooo, o zaman tam olur. Bir gün mutlaka deneyeceğim. Ellerine sağlık. ^.^ Ve ellerine haksızlık etme, gayet iyi çıkmış, salça-köfte karışmış emekçi eli. ^_^ Tekrardan belirteyim: Muhteşem görünüyor! Komşu parmaklarını da yediğinden sizin zili çalıp da teşekkür edemiyordur, dediydi dersin.😀

    • Teşekkür ederim🙂
      Etsiz canım etli olanı tüketmek sorun oluyor yapılığı gün hemen bitirmek gerekiyor yoksa hemen bozuluyor😦 O yüzden en iyisi etsin olanı^^ Büyük kol kuvveti istiyor yalnız şimdiden söylemesi😀
      Emekçi eli iyiymiş😀 Komşudan ses çıkmadı hala bir yorumda bulunmadı en sonunda gidip soruverecem😀

  5. ohhh süpermiş ellerine kollarına sağlık, benim iş arkadaşımda Urfa-Antep melezi, babasının da çiğ köfte dükkanı var😀 ara ara işten kaçıp o dükkana gidip löpür löpür çiğ köfteleri götürüyorum ama senin yazını okuduktan sonra kıskandım valla, ben niye yapamıyorum böyle şeyleri diye😀
    tekrar ellerine kollarına sağlık, komşuya hazırladığından bir gin bizde yerik umarız eheheh😀

    • bizim de bir velimiz var hemen karşımızdaki evde oturuyor arada ona yemeğe gideriz o yapar böyle🙂 aslında ondan öğrendim nasıl yapıldığını çok güzel anlattı adam^^

      urfa’da kala kala sürekli acı yemekten artık öyle alıştım ki acıya eskisinden daha çok yiyorum böyle şeyleri.. keşke bir gün size de yapabilsem^^

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s