Doğru Sandığımız Şeyler Ne Kadar Doğru?


Bu aralar kendime sık sık sorduğum bir soru bu… Kendim için doğru olduğunu sandığım şeyler ne kadar doğru? Hatta doğru mu? Aslında uzun zamandır bloğa yazmadığım için eğlenceli bir şeyler yazmak istiyordum. Ama sanırım şu anda o psikolojide değilim.

Beni tanıyanlar öğretmen olduğumu ve atamam olmadığı için ücretli öğretmenlik yaptığımı bilirler. Kendim için meslek olarak öğretmenliği seçtim. Bunun benim için doğru olabileceğini düşündüm. Ama bu aralar bu seçimimden pek emin değilim.

Kafam o kadar karışık ki bu konuda… Ne yapmak istediğimi hala bilmiyorum. Evet eğitim fakültesinden mezun olalı 2 yıl oldu. Yani mesleğime karar vermek için biraz geç kalmış olabilirim.. Ama bu kafa karışıklığıyla ve bu mesleğe karşı isteksizliğimle, bu işi yapmam ne kadar doğru…

Bazen öyle bir noktaya geliyorum ki, sanki dokunduğum her şey yerlebir olacakmış gibi hissediyorum.. Ve bazen o kadar kötü oluyorum ki, nedensiz yere ağlamaya başlıyorum… Yaptığım hiç bir şeye odaklanamıyorum, sonuç olarak yapmaktan vazgeçip bir kenara atıyorum.. Her şeyi doğru yapmak istiyorum ama sanki her şeyi yanlış yapıyormuşum gibi hissediyorum..

Bu şarkının sözleri bana çok uyuyor bu aralar. Bazen keşke her şeyi bırakıp, baştan başlayabilsem diyorum. Bunun için geç mi kaldım bilmiyorum ama önümde seçenekler olsun istiyorum. Yapabileceğim bir şeyler olsun istiyorum…

Ama şu anda geri dönemeyeceğim yanlış bir yola girmiş, durmadan ilerliyormuşum gibi hissediyorum. Bir şeyleri yıkmadan, bozmadan, yeni şeyler yapmak mümkünse eğer, artık bunu yapmak istiyorum…

Sanırım ben yine çok şey istiyorum.. Bu saçma sapan yazıyla canını sıktığım herkesten özür diliyorum.. Umarım bir sonraki yazım daha az karamsar olur.. O zamana kadar, bari siz kendinize iyi bakın ve doğru seçimler yapın…

19 thoughts on “Doğru Sandığımız Şeyler Ne Kadar Doğru?

  1. Hayır…çok şey istemiyorsun aslında…sadece bir karar vermen gerektiğini düşünüyorsun.🙂 hayatını istediğim gibi şekillendirmek senin elinde. Sadece kendine inan…

    • bazen çok zor geliyor bu durum ama sanırım bir çaresini bulmam lazım artık.. o kadar yoruldum ki ne istediğimi bilmemekten😦

      yanımda olduğun için çok sağol canım benim😀

  2. Canım benim zaman zaman herkes bu tür şeyler yaşıyor kim hayatında tam olarak memnun ki çoğu zaman hiçbir istediğimiz gibi gitmiyor(:Benim genelde gitmez hergün yaşadığım şeylere lanet okurum sinirden kendi kendimi yediğimde çoktur ama artık öyle bir alıştım ki hiçbir şey umrumda değil:)Hani Dünya yansa umrumda olmaz yarın ne olur ne biter hiç ilgilenmiyorum bile çoğu zaman derim ki şu dakika ölsem Dünya gözümde yok(:
    Yaşadığım sorunları geçirdiğim berbat günleri nette başında oyalanarak sizlerle konuşarak belki bazen saçmalayarak unutuyorum:)

    Ve ve hiçbir şey için geç değil daha çok gençsin eğer öğretmenlik hayatın boyunca yapacağın yapmak istediğin bir şey değilse bence başka arayışlar içine girmem yanlış olmaz.İnsanın istemediği bir işte çalışması cidden zor onun için ciddi düşün doğru kararlar al belki şuan çok bunaldın belki sana öyle geliyor…Ama ama eğer cidden istemiyorsan bence zorlamanın manası yok(:
    Herşey istediğin gibi olur inşallah canım kendini fazla üzme herşeyi akışına bırak hayatı gelişine yaşa aynı ben gibi :)))

    • Benim de genelde işlerim yolunda gitmez, hiç bir şey istediğim gibi olmaz.. Dışarıya pek yansıtmam yaşadıklarımı, hep içimde yaşarım sıkıntımı.. Belki de o yüzden patlayınca daha kötü oluyorum ya.. Önceden bir derdim olduğunda içime kapanırdım iyice, kendi kendime çözmeye çalışır, bunalım bunalım gezerdim ortalıkta.. Ama şimdi ben de sizinle vakit geçirerek rahatlıyorum artık🙂 bana iyi geliyorsunuz😀

      İş konusunda ne istediğimi bir çözebilsem, o yolda adım atmaya başlayacam ama daha ne istediğimi bilmiyorum😦 şu anda bunaldığım için mi bu işi yapmak istemiyorum, yoksa gerçekten mi yapmak istemiyorum bilmiyorum.. bunu bir çözebilsem😦

      Güzel yorumun ve desteğin için çok teşekkür ederim canım😀 iyi ki sizi tanımışım yaa^^

  3. Tatlım çok dokunaklı bir yazı olmuş bu… Sanırım hepimiz aynı şeyleri yaşıyoruz; hayatından yüzde yüz memnun kimseyi tanımıyorum ben. Bir de “ya şöyle yapsaydım? ya şu yolu seçseydim?” düşüncesi insanın yakasını hiç bırakmıyor, hayat boyu da her seçim yaptığımızda böyle olacak…

    Ama ben eminim ki sen güçlü bir insansın: Gerçekten hayatından ve seçtiğin meslekten memnun değilsen değiştirecek gücü kendinde bulacağına kesinlikle inanıyorum. Ve hiçbir zaman geç olduğunu düşünmüyorum: Burda millet 30’undan sonra yeniden üniversite okuyor; Amerika bana hiçbir şey öğretmediyse en azından hayatta hiçbir şey için geç olmadığını öğretti. Sen de daha çok gençsin ve eğer gerçekten tutkuyla sevdiğin başka bir şey varsa onu yapmak için er ya da geç o yöne yöneleceksin bence. Ama belki de sadece şu KPSS belası ve ücretli öğretmenlik dertleri yormuştur seni, yani aslında öğretmenliğin kendisiyle bir problemin yoktur, ha? Bunu iyice bir düşünüp taşınman lazım güzelim.

    Neyse kendimi çok Güzin abla hissettim, burda keseyim😀 İnşallah her şey gönlünce olur, inşallah sıkıntıların gelip geçici şeylerdir, ve sen en doğru kararı en kısa zamanda verirsin. Kendine güven, ve kendini çok üzme, OK? Her şey olacağına varır, hayırlısı deyip geçmek lazım. Öpüyorum çok ^^

    • şu anda kafam o kadar karışık ki bazen hiçbir şey yapmadan boşluğa bakarak otururken buluyorum kendimi.. ne düşündüğümden bile emin değilim bu aralar😦 bu durumu bir atlatıp bir karar verebilsem gerçekten ne istediğime, o yolda ilerlemek için gücüm olduğuna inanıyorum ben de.. ama işte kararsızlık ah o kararsızlık yok mu!!!

      ben aslında lisedeyken öğretmen olmak istemediğimi her fırsatta dile getiren bir insandım. sınavdan aldığım lanet puan yüzünden mecburen seçtim bu mesleği. staj yaparken falan sevmeye başladım, çocukları da çok severim ama bu aralar hiç çekilmez bir hal aldı öğretmenlik.. belki de dediğin gibi KPSS yüzünden bu kadar sıkıntılıyımdır ama hiç bir şeyden emin değilim😦 işte beni en çok yoran da bu😦😦

      sevgili Güzin abla, desteğin için teşekkür ederim😀 her şeyin eninde sonunda hayırlısına varacağını düşünmesem zaten daha kötü bir ruh halinde olurdum heralde🙂 ben de öpüyorum çok^^

  4. bu sene öğrendiğim tek şey en kötü şeyin kararsızlık olduğu oldu. kararsızlık insanı yeyip bitiren, ona hayatı zehir eden bir virüs gibi. iyi ya da kötü bir karar verdiğinde insan rahatlıyor, tamam ya diyor, olacaksa olsun artık.. o yüzden benim sana naçizane tavsiyem ne istediğine karar vermen. “bu olmasın, e bu da olmasın, ne olacak o zaman” dediğinde insan kalakalıyor olduğu yerde. ve kararını verdiğinde de elinden geldiğince o kararın peşinden gidebilmeni diliyorum canım. çünkü hiçbir şey için geç değil, hayat bizim, kimsenin değil.. canını sıkma, hiçbir şeyi içine atma, kendine çook iyi bak🙂

    • kararsızlık kesinlikle en berbat duygulardan birisi.. insanı o kadar rahatsız ediyor ki. yapacağım hiç bir şeyi yapamıyorum şimdi, ne düşüneceğimi bile bilmiyorum😦
      kararımı verebilsem peşinden gidecek gücü bulurum bir şekilde, yaparım yani bir şeyler ama kafam çok karışık😦
      desteğin için çok çok teşekkür ederim canım benim😀

  5. İçindeki bütün karamsar düşünceleri dökmüşsün, iyi yapmışsın. Ben sadece senin zamana ihtiyacın olduğunu düşünüyorum ^^ Mesleğinin zorluklarını görüyorsun öncelikle, tatille birlikte o zorlukları bile özleyeceğini düşünüyorum senin.

    Gözlerini dünyaya kapatmış öğretmenler tarafından yetiştirilmiş bir nesil görmek istemiyorum ben artık (: Kendini sorgulamayı biraz azaltırsan rahatlayacaksın😀 Yaz tatilinde ben bebelerimi özledim diye ağlamaman dileğiyle

    Sasagnnim Fighting! (Umarım doğru hatırlıyorum hehe :D)

    • evet yazıyı rahatlamak için yazdım ve işe yaradı sanırım.. zamana ihtiyacım olduğu doğru ama kafam karışık olduğu için zaman geçtikçe daha zor durumda buluyorum kendimi.. zor olmayan meslek yoktur bence ve benim sorunum zorlukları değil.. o işleri bir şekilde yapıyorum eninde sonunda.. ama o kadar isteksiz gidiyorum ki okula son günlerde, çocuklara yansıtmamak için kırk takla atıyorum sınıfta😦

      fighitng!! diyelim yola devam etmeye çalışalım artık🙂

  6. Canım iyiki yazmışsın bu yazıyı, sırtına binen o koca dünyanın yükünü biraz olsun azaltıp rahatlamışsındır umarım …
    insanın kararsız kalması gibi kötü bir şey yok, böyle zamanlarda ben inadına aynı yoldan devam ederim ve olayları akışına bırakırım hep, ,iyiki de öyle yapmışım derim sonradan. Sende zaten bir şeyleri yakıp yıkmadan nasıl daha doğru seçimler yapabilirim diye sormuşsun kendine… kendini hayatın akışına bırakman bu noktada daha doğru olur, ücretli öğretmenliği ekstrem bir durum olmadığı müddetçe bırakmayı düşünme bile… bazen yapmayı en az istediğimiz şey nedense bizim için en doğru şey olabiliyor ne hikmetse.

    Hikaru’nun dediği gibi kpss ve atanma mevzusunda öğretmen olan arkadaşlarımız resmen bunalıma girip tüm enerjisini tüketti. İçinde biriktirdiğin o sıkıntı da sana böyle yansıyor demek ki, ama herşeyi yavaştan alıp sakin sakin ilerlersen senin için en doğrusunu yapmış olursun. bazen gelecek hakkında o kadar çok kararsızlığa düşüyoruz ki tek bir adım bile atamıyoruz. bu kadar ıncık cıncık düşünüp her şeyi kafana takma bence, herşeyi akışına bırak😉

    umarım bu sıkıntılı günlerin gö açıp kapayıncaya kadar geçer ve huzur bulursun sonunda🙂

    • yazıyı yazınca biraz rahatladı sanki içimdekileri döktüm.. evdekilerle de fazla konuşamıyorum, gerçi bugün annemle biraz konuştuk ama hala kararsızım😦
      ücretli öğretmenliği bırakmak gibi bir niyetim yok şu an.. her şeyi oluruna bırakmaya çalışıyorum ama sanki onu da yapamıyorum.. kafam çok karışık. bu karışıklığı bir çözebilsem her şeyi yoluna koyabilirim sanırım🙂

      belki de söylediğiniz gibi kpss ve atanma mevzusu yüzünden böyle bir psikolojideyimdir. eğer kendimi oyalayacak, kafamı dağıtacak şeyler bulamasam, mesela siz olmasanız, konuşacak birileri olmasa kesin depresyona girerdim ben😦 ünideyken de böyle bir kararsızlık yaşayıp depresyona girmiştim, zor atlatmıştım😦

      umarım sizin ve benim dilediğim şeyler olur da artık huzura ererim biraz🙂 teşekkür ederim bu yorum ve destek için😀

  7. Aslında yazını daha önce okudum.Ama nedense bişey diyemedim o anda karıştım okurken…
    Böyle zamanlar hepimiz yaşıyoruz.Ama sadece kendimi yaşıyormuş gibi hissediyoruz.Kimse iyileştiremiyecek gibi gelsede aslında ilacı çevremizdeki insanlarda…
    Ben sebebli bu hallere gelmiştim bir zamanlar ama çaresi yoktu malesef🙂 Şimdi hatırlayınca kendimi harap etmişim diyorum.Herşey unutuluyor…
    Aslında bu kadar kırılgan olmamızın sebebi ailelerimiz diye düşünüyorum ben.El bebek gül bebek yetiştiriyorlar sıkıntı yaşatmadan, sonra karşılaştığımız zorluklar ağır geliyor.Aslında öğretmeleri gereken hayatımızın onların kucağında değil zorluklarla geçeceği.Ama düşününce bende kendi çocuğuma gösteremezdim o zorlukları, korur saklardım diye düşünüyorum.Neyse fazla dram yaptım gibi hissettim.

    Ozaman ne yapıyoruz azıcık eğleniyoruz.Bol bol twitter da yakışıklı velet muhabetleri yapıyoruz Bizim veletlere sarkan güzel görünsede içleri çirkin koreli kızları çekiştiriyoruz.Silkelenip kendimize geliyoruz.Bol bol resimlere bakıp gözümüzü gönlümüzü şenlendiriyoruz😀

    Aja Aja Fighting ^^

    • benim sorunum işimi sevmemem yaa.. kendime severek yapacağım bir iş bulmam lazım sanırım ya da işimi sevmeye çalışmam lazım… benim şu anda vereceğim karar bütün hayatımı etkileyecek sanırım.. kararsızlık çok kötü bir şey😦

      bence her insan sevdiği işi yapmalı, o zaman her yapılan iş daha güzel yapılır.. kırılganlık değil de ne bileyim.. ben bu işi yapmak istemiyorum sanırım😦

      neyse siz varsınız, siz olmasanız depresyona sürüklenirdim heralde🙂 ayrıca benim velede sarkan koreli kızın dışı da pek güzel değil yaa sevimsiz şey:/

      Aja Aja Fighting^^

  8. Seni çok iyi anlıyorum. Gerçi benim mesleğime karşı bir sorunum yok. Ama atama bekliyorum. Aslında atama var mı oda belirsiz. Şu an yaşamım belirsizlikler üzerinde, rotamı belirliyemiyorum. Ne yana gitsem olmuyor. Ortada oturup kalıyorum, ağlıyorum öyle. Ama bu zamanda blogum bir sığınak halini aldı. Şimdi durmadan bir şeyler yazıyorum, paylaşıyorum. Çünkü biliyorumki o tamamen bana ait bir dünya ve istediğimi yapabileceğim bir şey. Umuyorum kısa zamanda bir sonuca varıp, kendin adına güzel kararlar alabilirsin. Her şey gönlünce olması dileği ile. Bloğuna hoşgeldim…:)

    • aslında bu atanamama durumundan kaynaklanan sorunlarım olabilir bu konuda emin değilim.. zaten bunu bir çözebilsem devamı gelecek sanki ama🙂 sanırım birbirimizi çok iyi anlarız. bu atama durumu yüzünden insan hayatını planlayamıyor, bir sonraki adımının ne olacağını düşünemiyorsun. öyle olunca da ortada kalıyorsun, ne yöne gideceğini bilmeden saf saf bakınmaya başlıyorsun😦

      umarım her şey gönlümüze göre olur🙂 artık biraz rahatlamamız lazım bu böyle stresli gitmez..

      bloğuma hoşgelmişsin😀

      • Teşekkürler, evet aynı şekilde sana katılıyorum. bunlar seninle aynı duyguları paylaşan biriyle konuşmak çok güzel. Her şey gönlünce olur ve bu depresif durumdan çabuk kurtulursun, umarım ve tez zamanda hakkımız olanı alabiliriz inşallah😀

        Hoşbuldum ve çok güzel buldum blogunu🙂

  9. Daha kendimizi tanımadan meslek seçiyoruz yada birileri bizim için seçiyor! Ben hukuk okuyorum ve gerçekten inanılmaz derecede nefret ediyorum. Nefretimin sınırları yok. Keşke neyi sevdiğimizi, neye yeteneğimiz olduğunu çözdükten bunların kesiştiği noktadaki meslekler arasından seçim yapsak.

    Benim ablam da şu an atama bekleyen ücretli bir öğretmen fakat onun yeteneğinin olduğu ve severek yaptığı şey yemek yapmak. Her gün okula gidip geliyor ama yapmak istediği meslek bu olmadığı için gerçekten zorlanıyor. Şimdilik hak geçmesin diye elinden geleni yapıp inş. kendine uygun olan mesleği bulup ilerde o alanda çalışabilirsin🙂 Fighting🙂 http://media.tumblr.com/tumblr_lr0rexRySM1qm6cb3.gif

Bir Cevap Yazın

