Avatar’ın Ardından…


Bu bahsettiğim Avatar “son hava bükücü” olan, mavi mavi yaratıkların etrafta koşuşturdukları Avatar değil🙂 Filmi izleme fırsatını ancak buldum. Biliyorsunuz (ya da bilmiyorsunuzdur belki) uzun zamandır sınava hazırlanıyordum ve birşeyler izlemeye falan vakit ayırmıyordum. Avatar dvdsi de masamın üzerinde gezinip duruyodu, bi izliyim dedim.

Bu arada sınav da geçti gitti, artık özgürüm. “Yapılacaklar Listesi” yazımı okuduysanız, sınav akşamı neler yapmış olduğumu biliyorsunuz demektir. Gururla söyleyebilirim ki listemi tamamladım. Yani Hikarucum, Türkiye’ye geldiğinde alnıma bir öpücüğü hakettim😀 :P Sadece gerilim yüklü iyi bir kitaba başlama maddesini yapamadım, çünkü elimin altında öyle bir kitap yok almam lazım en kısa zamanda😀 Ben de onun yerine “Babil’de Ölüm İstanbul’da Aşk”a başladım🙂

Neyse ben Avatar’dan bahsedecektim🙂 Herhalde pek çoğunuz Avatar Aang’in maceralarını izlemişsinizdir. Benim izlediğim en iyi animelerden biridir, bayılırım o şaşkın çocğun dünyayı kurtaracak kişi olmasına😀 İzlemeyenler için bulduğum hoş bi videoyu paylaşmak istiyorum🙂

Evet bu sadece ilk kitaba ait, yani “Book 1: Water”, bir video🙂 Animesi gerçekten süperdir, izlemeyenlere tavsiye ederim, mutlaka izleyin😀 Evet tavsiyemi de yaptıktan sonra filme geri dönelim. Ben filmi beğenmedim, hem de hiç beğenmedim. Yani beğendiğim sadece 2 sahne vardı. Biri Katara’nın Aang’i kurtarırken Zuko’yu dondurduğu sahne, biri de son sahnede Aang’in su bükerek Kuzey Su Kabilesi’ni kurtardığı sahne. İşte koca film benim için bu iki sahneden ibaret sayılır🙂

Özellikle nefret ettiğim bir kaç ayrıntıdan da bahsetmek istiyorum. İzninizle bunları maddeler halinde yazacağım😀

  1. İsimlerin berbat telaffuzlarından nefret ettim. Yani kaç yıldır Aang ismi, kaba tabirle Eng diye telaffuz edilir, filmde bu Ang olmuştu. Ang aşağı Ang yukarı, bu ne bee?? Sonra komutan Iroh’un isminin de Ayro diye teleffuz edildiğini herkes bilir değil mi? Filmde bu da İro gibi tuhaf deli bozması birşey oluvermişti.
  2. Hazır Iroh’tan bahsetmişken filmde onu da sevmedim. Animeyi izleyenler bilirler, Iroh amca tembel, göbekli, espriler  yapan, çay tutkunu, sevimli bir tiptir (yani ilk kitapta öyleydi😛 ). Ama filmde bir kere çay içtiğini gördük, bir kere de çaydan bahsetti. Zaten zayıf, uzun saçlı bir tipti. Hiiiiiç beğenmedim😦
  3. Ateş kralı Ozai, animede çok karizmatik bir tiptir. Yani kötü karakter olmasına rağmen karizmasına hayran kalmıştım. Ama filmde çok tipsiz bir oyuncuya vermişler bu rolü, ne karizması var ne de bir çekiciliği… Aynı şekilde Komutan Jao da çapulcu tipli bir şeydi, pehhh!!!
  4. Animeyi izleyen herkes eminim Zuko’ya hayrandır (Hikaru da hayran biliyorum😀 ) Filmde de hayran olmayı bekledim ama olamadım. Zuko rolünde Dev Patel vardı ki “Slumdog Millionaire” filmini izleyenler onu tanırlar, şapşal tipli biridir. Bence ne bir karizması ne de bir çekiciliği var bu oyuncunun. Yani Zuko karakteri için bence hiç mi hiç uygun değildi. Kısacası hiiiiiiç beğenmedim…
  5. Animede çok fazla komedi unsuru vardı. Sokka’nın şapşallıkları, Aang’in şirinlikleri, macera sahnelerine bile gülümseyerek bakmamıza neden olan çok güzel olaylar vardı. Ama filmde bütün komedi sahnelerini çıkarmışlardı, sanki özellikle filme hiç gülünmesin istenmiş. Ne Sokka şapşallık yaptı, ne de Aang şirinlik yaptı. Film boyunca herşey ciddi bir sınırda sürüyor, tek bir komedi unsuru göremedim.
  6. Animede ateş bükücüler kendi ateşlerini kendileri oluşturuyordu. Filmdeyse ateş bükücülerin ateş bükebilmesi için gittikleri her yere yanlarında ateş götürmeleri gerekiyordu. Çok gereksiz bir ayrıntı yapmışlar, neden öyle yapmışlar bilmiyorum. Gerçi bir sahnede Iroh’un kendi ateşini yapması oldukça karizmatik olmuş ama yine de bu gereksiz ayrıntıdan hoşlanmama yetmedi…
  7. Ayrıca animenin müziklerine de bayılırdım. Filmde bu müziklerin hiçbirini duyamadım sanki. belki film başka anime başka kullanamamışlardır müzikleri, ne biliyim…Ama filmin müzikleri pek fena olmasa da, sanırım filmi sevmediğim için müzikler de hoşuma gitmedi…

Neyse filmi bu kadar kötülediğim yeter sanırım. Ben şu anda filmi büyük bir vakit kaybı olarak görüyorum. İzlemeyip de izlemek isteyenlerin hevesini kaçırmışımdır büyük ihtimalle, ama bence hiç gerek yok izlemeyin yani😀 Arada acaba filmi Uzak Doğulular yapsaydı daha mı iyi olurdu diye çok düşündüm. Belki de daha özüne sağdık bir film olurdu, kim bilir???

Filmin devamını yaparlar mı ya da zaten yapıyorlar mıdır bilmiyorum..Yaparlarsa umarım daha iyi yaparlar da izleyebiliriz😀

Herkese iyi günler, sıkıcı yazımı okuduysanız teşekkürler ve film hevesinizi kaçırdıysam kusura bakmayın🙂

5 thoughts on “Avatar’ın Ardından…

  1. Gerilim yüklü kitaplar için Jean Cristophe Grange tavsiye ederim😉 Ben de “Ölü Ruhlar Ormanı”nı taze bitirdim.

    Ahhh, Avatar’cığımı özlemişim valla. Senin videoyu izlerken bütün seriyi en baştan bir daha izleyesim geldi. Çok sevmiştim yaa… Ama filmden ben de nefret ettim. Gül gibi Zuko’yu çirkin Dev Patel’e oynatmışlar!!! Oldu mu hiç?! Bence de olmadı😀😀 Hem bi kere ateş ırkı beyaz tenlidir; hatta bizim Korelilere benzer, bir tek gözleri farklıdır. Onları Hintli yapmak da neyin nesi?!!! Bi de senin de bahsettiğin gibi anime acayip eğlenceli ve komikti. Ama Shayamalan espriden anlamayan bir adam olduğu için filmi acayip karanlık atmosferli, iğrenç bişey yapmış. Bööö😛

    Evet, animeyi izlesin insanlar. Filmi izlerlerse Avatar’dan nefret edebilirler😀

    • Ölü Ruhlar Ormanı’nı okudum ama istediğim zevki alamadım çünkü katil olan vatandaşı hemen bildim, sonra aynı tadı vermedi😦 ama yine de güzel kitaptı, belki de ben fazla polisiye-gerilim tcrübeliyim🙂

      Hakkaten Ateş ulusu beyaz tenli değil miydi yaa, bunlar kavruk kavruk hiç hoş değillerdi🙂 bi de o kadar zaman boşu boşuna merak etmişim filmi…

      Ama animesi kaçmaz yaa😀 ben tekrar izlemeyi düşünüyorum bir ara:D

  2. Avatar’ın her bölümünü en az 30 kez izlemiş biri olarak söyleyebileceğim tek şey filminden uzak durun sadece animesini/çizgi dizisini izleyin olur.filmi ilk önceleri merak etmiştim ama yönetmeni ve oyuncu kadrosunu duyduğum an iyi bir şeyler çıkmayacağını anlamıştım.filmi izlemedim,izlemeyi düşünmüyorum,hiçbir kuvvet bana o filmi izletemez🙂 ang nedir ya güzelim zukoyu kepçe bi hintlinin oynaması nedir hele benim biricik iroh’ma ne yapmışlar öle:( iğrençsin shyamalan bi daha sevdiğim şeylere dokunduğunu görmeyeyim🙂
    CİNNET

    • filmi izlerken en çok verdiğim tepki “omo omo şuna bak hiç benzemiyo yaaaaa!!” olmuştu😛 en çok da zuko ve iroh için..en sevdiğim karakterlerden birisidir iroh ama burda çok kötüydü😦
      madem izlemedin benim düştüğüm hataya hiç düşme derim🙂

  3. bu şamalaman mı nedir hiç mi izlememiş acaba bu çizgi diziyi karakterler ne alaka o nasıl cast konuyu nasıl bağladı bilmiyorum ama hintli ne yaaa…bu adamı protesto ediyorum izlemem hiç bi filmini🙂 bi tek 6.his filmini izlemiştim zaten bu adamın tarzı hoşuma gitmiyo .neyse ben filmden uzak durmaya devam edicem.yeni avatar çıksın onu izlerim ama😀 legend of the korra’yı yani🙂
    cinnet

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s