Makarnadan “çakma” ramen :D


Evet sonunda yaptım. Hatta fotoğrafını da çektim. Hazır abim evde yokken girdim mutfağa koşa koşa, kaptım ufacık tenceremi😀 neden mi “abim yokken”? Çünkü ben ne zaman Kore’yle ilgili bişey yapsam adımı “deli”ye çıkaran o muhterem şahsiyet kendisi olur da o yüzden😀

Neyse gelelim asıl konumuza. Benim ramen Türk-Kore ortak yapımı oldu resmen; biraz acılı, az baharatlı, kafana göre takıl mantığıyla harmanlanmış🙂

Hemen anlatıyım nasıl yaptığımı. Önce küçük tencereyle su kaynattım, kaynayınca biraz spagetti koydum içine, biraz haşladım. Sonra süzdüm makarnanın nişastası biraz gitsin diye soğuk suyla yıkadım. Tekrar tenceye koydum makarnalarımı, üstüne tekrar su koyup kaynamaya bıraktım. Haa bi de içine 1/4 knorr tavuk suyu tableti koydum.

Sonra diğer tarafta, sebze soteledim. Bu sefer evde tavuk bulamadığımdan sebzeli denedim. Havuç ve kabak soteledim ben jülyen doğrayıp, sonra üstlerine baharat attım; zencefil, kırmızı biber, nane🙂 (ben azar azar attım isteyen fazla atabilir, ama zencefil konusunu bilmem çok atınca nasıl olur)

Sebze sotemin üzerine biraz soya sosu döktüm, sonra bunu kaynayan makarnalarımın içine ekledim. Hepsini birlikte biraz kaynattım. En son birazcık maydanoz doğradım (nasıl olur diye merak ettim) üstüne döktüm. Bir süre kaynadıktan sonra afiyetle yedim. Ben beğendim valla, makarnalar lezzetli olmuştu, suyu da sebze çorbası gibi olmuştu.

(bu arada kasenin altındakine dikkat çekerim, ders de çalışırım yani. çalışmamak için o kadar bahane bulmama rağmen çalışıyom beee)

Fena olmadı bee. Tabiki hazırlarından çıkan sosla daha lezzetli bişe oluyo ama bu da gider yani😀 bi dahakine tavukluyu da tekrar denicem🙂

Bu arada hikarucum “mim”imi aldım çalışmalarıma başladım, ama ne zaman yayımlayabilirim bilemedim😀

4 thoughts on “Makarnadan “çakma” ramen :D

  1. senin bu rameninin aynısından yıllar önce ben de yapmıştım.. aah mazi canlandı gözümde🙂 her Korecan deniyor demek ki.. gerçi benim çakma yemeklerim de bir sürü yani, ne görsem deneyesim geliyor yiyemesem de aha🙂

  2. Merhaba bloğun hayırlı uğurlu olsun;) An itibariyle bloğunu keşfettim ve gözüme ilk olarak bu yazın takıldı. Daha dün arkadaşımla mutfağa girip kore yemekleri yaptık. Japchae ve Yumurta rulosu yaptık yine. Mutfağa girerken özüne sadık kalıcaz dedik ama yine yemekleri Türk işine çevirdik:D Olsun yinede eğlenceliydi;)
    Bol bol paylaşımlar diliyorum, tekrar hayırlı olsun;)

    • yumurta rulosu ben de yaparım arada çok severim😀 böyle giderse yakında sadece kore yemekleriyle beslenmeye başlıcam😛 evdekiler de beni taşlıcak heralde kehkehkehkheh😀
      Bloğuma hoşgeldin diyim son olarak, çok sık yazamıyorum ama tatilde daha çok yazarım diyorum kendi kendime😀

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s